Etusivu Omat asetukset Tiedostot Lähetä uutinen Keskustelupalsta IRC-kanava

Valikko

Info
JäseniäJäseniä
  • Yhteensä: 26110
Palvelimen aikaPalvelimen aika
  • 25.07.2014
  • 12:39 am EEST

Online Scanners
TrendMicro
Symantec
Panda Security
BitDefender
F-Secure

Hosted By Nebulat

Virustorjunta.net: Keskustelu

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

LastPass
 Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Virustorjunta.net Foorumin päävalikko -> Yleinen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kalminen
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 29.01.2012 17:28    Viestin aihe: LastPass Vastaa lainaamalla viestiä

.
Täällä aiemmin keskusteltiin LastPass
Vahvan salasanan apurista, mutta kun se oli hiukan
ulkona aiheesta (of topic)

- Aloitan uuden Aiheen (threadin)

Olen kuukauden verran käyttänyt ja testaillut ko.
ohjelmaa vahvojen salasanojen D2e#hHgJ$48W*vLB
hallintaan ja kirjautumis lomakkeiden FIN / ENU
automaattiseen täyttöön.

Olen ollut erittäin tyytyväinen LastPassiin
Ilmaisen LastPassin päivitys Premiumiin
maksaa vain USD 12,00 vuodessa
Tekee 12 U.S. dollars = 9.08609071 Euro

Freeware kannattaa asentaa "Nekon" OHJEILLA

Tuon jälkeen päivitys jos on tarvetta parempaan =>
https://lastpass.com/
(eikä maksa paljoa)
Smile

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 30.01.2012 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sallitaan minultakin kommentti (olenhan LastPassista jo monesti kirjoittanut), niin LastPass on kyllä yksi parhaimmista ohjelmista. Kun ohjelman idean ymmärtää ja oppii käyttämään sitä yhtä luontevasti kuin vaikkapa selaimen painikkeita, ei enää halua palata entiseen.

Vaikka salasanat ovat jo julistettu joissain artikkeleissa vanhanaikaisiksi, niin niiden kanssa on kuitenkin vielä pelattava vuosia. Niinpä kannattaa tehdä salasanojen käsittelystä mahdollisimman helppoa. Tämän LastPass mahdollistaa, samoin kuin ne vahvat salasanat.

Tietenkin, kuten kaikessa, aluksi pitää hieman totutella ja opetella. Mutta palkaksi saa sen mikä LastPassissa on parasta: se on käytettävissä kaikkialla ja mahdollistaa vahvat salasanat helposti.

Kun menen vaikka kännyllä jonnekin harvemmin käyttämälleni sivulle, ei muuta kuin LastPass peliin ja olen itse asiassa nopeammin kirjautunut sisään kuin olisin kirjoittanut käsin tunnukseni. Puhumattakaan siitä, kuinka pitkiä ja vaikea lähes kaikki salasanani nykyään ovat. Sama koskee luonnollisesti työpöytäselaimia, olinpa sitten liikkeellä millä selaimella tahansa (Safaria ei lasketa, vaikka LastPassin toki saa sillekin).

Siltä varalta että joku ei tiedä, tai pohtii tietojensa turvallisuutta LastPassin palvelimelle tallennettuna, niin LastPass tallentaa ja salaa kaiken jo käyttäjän koneella. LastPassin palvelimelle tallentuu vain salattu sekamelska, jonka uskaltaisin antaa milloin vain muiden purettavaksi. Mutta ei tarvitse tyytyä tähän, sillä voi ottaa käyttöönsä jonkin lukuisista moniosatodennuksista (esim. Google Authenticator) jolloin edes pelkkä salasana ei riitä. Luonnollisesti moniosatodennuksen voi ohittaa esim. kotikoneessa.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Maiske
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 30.01.2012 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttää kyllä ihan hemmetin hyödylliseltä ohjelmalta. Toimii periaatteessa samalla tavalla kuin esim. Firefoxin salasanajärjestelmä, jossa voi myös käyttää ns. "pääsalasanaa", LastPass kuitenkin paljon turvallisempi ja sitä voi käyttää missä tahansa (jos löytyy älypuhelin).

Pari kysymystä kuitenkin. Luin nekon ohjeen, ja en tiedä lukiko siellä näistä, mutta:

1. Pystyykö ohjelmalla nähdä niitä salasanoja, joita on tallentanut? Ainakin Firefoxissa pystyy.

2. Voiko LastPassin "ohjelmoida" toimimaan niin, että vain minä käytän sitä? Koneeni sijaitsee tällä hetkellä kotona, jolloin sitä käyttää mm. vanhempani.

EDIT:

Luettuani tarkemmin ohjeita ja lisäohjeita, niin löysin kumpaanki kysymykseen vastauksen.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 30.01.2012 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maiske kirjoitti:
1. Pystyykö ohjelmalla nähdä niitä salasanoja, joita on tallentanut?

Pystyy, menee omaan LastPass holviin ja valitsee tunnuksen kohdalta Muokkaa, ja salasanan kohdalta Näytä.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
kalminen
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 02.02.2012 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.
Kaikki salasanat saat holvista kotiin.
LastPass > Työkalut > viesalasanat >
CSV tiedostona työpöydällesi.
Avaat sen Exelillä tai LibreOfficella
ja tallennat sen txti-tiedostona
"paikkaan salattuun" Smile

PS.
Asiakaskoneiden asennus-salasanat saa sinne
jos ei tussilla laita kotelon sisälle HI
esmes.
Smile

Takaisin alkuun
Tumetsu
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 19.03.2012 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä nostaisin eloon senverta että kuka osaisi neuvoa miksei LastPass täydennä Facebookin tunnuksia automaattisesti ja muualle toimii ihan hyvin? : o  
Takaisin alkuun
Hara-72
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 19.03.2012 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumetsu kirjoitti:
Tätä nostaisin eloon senverta että kuka osaisi neuvoa miksei LastPass täydennä Facebookin tunnuksia automaattisesti ja muualle toimii ihan hyvin? : o

Täydentää se. Sulla nyt joku estää sen vaan.

Takaisin alkuun
Tumetsu
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 20.03.2012 9:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hara-72 kirjoitti:
Tumetsu kirjoitti:

Täydentää se. Sulla nyt joku estää sen vaan.

Ei kyllä minulla täydennä, en ymmärrä miksi.

Takaisin alkuun
Hara-72
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 20.03.2012 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tai siis mulla kysyy ensin, että "täytä automaattisesti" ja "ei koskaan"
Toi sen takia kun on muitakin koneen käyttäjiä. Laughing

Onko sulla täppi tässä kohtaa?
Kirjaudu lastpassiin selaimessa olevasta ikonista -> Asetukset -> lisäasetukset ->Anna sivustojen kytkeä pois automaattinen täyttö.

Takaisin alkuun
Tumetsu
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 20.03.2012 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole.  
Takaisin alkuun
Hara-72
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 20.03.2012 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt pisti miettimään.. Shocked  
Takaisin alkuun
samunoz
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 29.07.2013 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Entä jos selainlaajennusta ei voi asentaa koneeseen mitä käytän? Miten sitten toimii? Olisin kanssa kiitollinen tiedosta että voiko lastpassin käytön rajata vain tietylle henkilölle niin etteivät muut käytä sitä.  
Takaisin alkuun
sepposanta
Aktiivijäsen
Aktiivijäsen

LähetäLähetetty: 30.07.2013 7:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalminen kirjoitti:
.
Avaat sen Exelillä tai LibreOfficella
ja tallennat sen txti-tiedostona
"paikkaan salattuun" Smile

Joka kannattaa sitten salasanasuojata, koska "salattua paikkaa" ei koneessa ole olemassakaan.

Ja kohta huomataankin kun niitä salasanoja kertyykin useampia ja sitten unohdetaan se itse Last/KeepPassin salasana ja sitten ollaan ns. k*sessa Embarassed

Takaisin alkuun
Lari
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 30.07.2013 7:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä kyllä kirjautuu automaagisesti kaikkialle sisään, välillä se on vähän raivostuttavaa, ainakin emännän mielestä Very Happy Jos olen itse ollut koneella ja emäntä haluaisi mennä Facebookkiin, hän kirjaa mut ulos mutta LP kirjaa mut saman tein takas sisään Very Happy

Toi nyt oli tommonen kommentti, mutta muuten olen kyllä ollut totaalisen tyytyväinen. Monta kertaa tuolla maailmalla olen päässyt saiteille sisään lataamalla vain LP:n ! Razz

Tuossa aiemmin oli puhetta prerium-versiosta. Miten se eroaa tavallisesta ? Tai siis mitä siinä on vielä lisää ?

Takaisin alkuun
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 30.07.2013 9:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

samunoz kirjoitti:
Entä jos selainlaajennusta ei voi asentaa koneeseen mitä käytän?

Kirjautuu LastPassin sivulta omaan holviin ja sieltä saa tarvittavan sivuston tiedot. Sitten Premiumiin kuuluu IE Anywhere jolla saa LastPassin käyttöön Internet Explorerissa ilman laajennuksen asennusta.

samunoz kirjoitti:
Olisin kanssa kiitollinen tiedosta että voiko lastpassin käytön rajata vain tietylle henkilölle niin etteivät muut käytä sitä.

No oma kirjautuminen? Smile Ei vaan tiedostan ongelman, niinpä esim. meillä ei mene vaimon ja oma kirjautuminen sekaisin koska käytämme eri selaimia.

Mutta muuten yhteiskoneella tietenkään ole mahdollisuutta estää toista käyttämästä samaa LastPassia jos sille on kirjatuneena kuin se ettei kirjaudu automaattisesti. Smile Onneksi meillä ei haittaa vaikka toisen LastPass olisi auki selaimessaan.

Lari kirjoitti:
Itellä kyllä kirjautuu automaagisesti kaikkialle sisään, välillä se on vähän raivostuttavaa, ainakin emännän mielestä Very Happy Jos olen itse ollut koneella ja emäntä haluaisi mennä Facebookkiin, hän kirjaa mut ulos mutta LP kirjaa mut saman tein takas sisään Very Happy

Käyttäkää eri selainta Smile

Lari kirjoitti:
Tuossa aiemmin oli puhetta prerium-versiosta. Miten se eroaa tavallisesta ? Tai siis mitä siinä on vielä lisää ?

No joillain esim. Androidilla LastPassin käyttäminen tulee todella helpoksi. Esim. itse käytän kännyssä Dolphin -selainta joka on jo itsessään hyvä selain mutta sille saa LastPass-laajennuksen jolloin kirjautuminen on yhtä helppoa kuin pöytäkoneella.

Tässä esitelty ilmaisen ja maksullisen eroja.

kalminen kirjoitti:

Ei näin. LastPassin idea on juuri päästä kaikesta tuollaisesta.

Takaisin alkuun
Lari
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 30.07.2013 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

neko kirjoitti:
Käyttäkää eri selainta :Smile:

Mulla on kaks selainta ja olen yrittänyt emäntää opettaa käyttämään Chromea Wink

neko kirjoitti:

No joillain esim. Androidilla LastPassin käyttäminen tulee todella helpoksi. Esim. itse käytän kännyssä Dolphin -selainta joka on jo itsessään hyvä selain mutta sille saa LastPass-laajennuksen jolloin kirjautuminen on yhtä helppoa kuin pöytäkoneella.

Tässä esitelty ilmaisen ja maksullisen eroja.

Niin no, itsellä on WP ja siihen saa LP-softan mutta ei selaimeen lisättävänä kilkkeenä ja käyttelin sen kuukauden ilmasenkin jo. Noh, tarvii tsekkaa noi erot paremmin ja harkita asiaa.

Edit: no tsekkasin ne erot. Eipä ne päätä huimaavia ole. Eikä mun tarvi luurilla päästä joka paikkaa. Mailit toimii ja pää asiallisesti katson vaan linja-aikataulut ja uutiset luurilla.

Takaisin alkuun
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 30.07.2013 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lari kirjoitti:
Mulla on kaks selainta ja olen yrittänyt emäntää opettaa käyttämään Chromea Wink

Eikö elämä ole jo opettanut että emäntä on ensin Wink Eli vaihda sinä selainta Wink

Lari kirjoitti:
Edit: no tsekkasin ne erot. Eipä ne päätä huimaavia ole. Eikä mun tarvi luurilla päästä joka paikkaa. Mailit toimii ja pää asiallisesti katson vaan linja-aikataulut ja uutiset luurilla.

Ei tosiaan sitten kannata hankkia jos ei tarvitse. Minä kun selaan nettiä ja seuraan uutisia jne. nykyään enemmän kännyllä kuin pöytäkoneella, niin oli luonnollinen hankinta tuo Premium. Ei millään jaksaisi muuten käyttää niin vahvoja salasanoja mobiilistikin jos joutuisi ne kikkailemaan pitkässä käytössä vaikka leikkaa&liimaa kautta Very Happy

Takaisin alkuun
electro
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 24.05.2014 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on laitteita jos joka lähtöön. On läppäriä, pöytäkonetta, puhelinta jne. Eri käyttöjärjestelmää, Win 7, IOS, WP jne. Miten helppoa tämän kanssa on sitten kikkailla eri järjestelmien kesken? Jossain koneella tallentaa salasanan niin toisella laitteella pitää erikseen tallentaa?  
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 24.05.2014 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tarvitse kikkailla. Yhdessä paikassa lisätty/muokattu tieto välittyy LastPassin palvelinten kautta kaikkialle (ellei nimenomaisesti ole asettanut jotain kohdetta offline-tilaan).  
Takaisin alkuun
electro
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 25.05.2014 8:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitänee tutustua tuohon kun noita tunnuksia ja salasanoja kun alkaa olemaan kohtuullisen paljon. Very Happy  
Takaisin alkuun
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 25.05.2014 9:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran mun pitää tarkentaa, että en tiedä missä kaikkialla tarvitaan että sinulla on maksullinen LastPass Premium jotta jossain tietyllä alustalla/ohjelmassa kaikki toimii. Itsellä kun on tuo Premium ollut melkein alusta lähtien (n. 9 euroa / vuosi) niin ei tule kiinnitettyä huomiota milloin joku ei toimisi ilmaisessa.

Mutta toki ilmaiseksi voi myös pärjätä todella hyvin ja moni kai käyttääkin. Toisaalta eipä tuo vuosimaksukaan suuri ole. Itsellä useampi kymmenen (50+) tunnusta ja kaikissa yksilölliset salasanat niin ilman LastPassia menisi välillä vaikeaksi, varsinkin mobiilina.

No niin myyntipuhe saa riittää. Onnittelut kuitenkin hyvästä valinnasta jos LastPassiin päädyt Wink

Ja aina neuvon jos vain osaan.

Takaisin alkuun
electro
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 26.05.2014 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LastPass uli asennettua ja kyllähän tämä pätevältä vaikuttaa. Tällä hetkellä Macissä ja WP:llä kokeiltu.

WP versio ei näemmä ole ilmainen kun tuli sähköpostia jossa kiiteltiin kun otin 30 trialin käyttöön.

Takaisin alkuun
Lari
Fixaaja
Fixaaja

LähetäLähetetty: 26.05.2014 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, se ei oo kun 30pv kokeiluversio.. Tulihan se ostettua, kun tänne piti välillä päästä kirjotteleen luurilla ^^  
Takaisin alkuun
electro
Jäsen
Jäsen

LähetäLähetetty: 28.05.2014 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WP:llä ei sitten onnistu laittamaan natiiviselaimen yhteyteen? Pitää Lastpassin omalla selaimella surffata?  
Takaisin alkuun
neko
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 28.05.2014 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noin voi olla. Näin oli (on) myös Androidin selainten kanssa paitsi esim. Dolphin selaimelle löytyy LastPass laajennus, muistaakseni Firefoxillekin.

Uusin Androidin LastPass pitäisi kai osata syöttää melkein mille selaimelle tahansa mutta en saanut ominaisuutta toimimaan (tai ymmärsin väärin).
Edit. Vaati Androidista 4.3:n jota minulla ei ole...
Edit2. Joka minulla siis kuitenkin on, joten omaa kädettömyyttä miksen saanut toimimaan.

Niin tai näin kysehän on yleensä selaimen puute jos se ei tue laajennuksia tms. Sad

Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:       
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Virustorjunta.net Foorumin päävalikko -> Yleinen Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
 Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 Sivu 1 Yht. 2

Siirry:   
Et voi lähettää viestejä foorumiin
Et voi vastata viesteihin
Et voi muokata viestejäsi
Et voi poistaa viestejäsi
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © by Virustorjunta.net 2003-2014. roskaposti@virustorjunta.org
Virustorjunta.net is hosted by Nebula and protected by Incapsula. Web site engine's core is ©copyright by PHP-Nuke. PHP-Nuke is a free software released under the GNU/GPL license.
Sivun generointi: 0.31 sekuntia